شیشه لمینت؛ مقاومتی همچون الماس!

شیشه از ریشه های متواضع خود تکامل یافته و شامل ویژگی های متعدد است ، که چند دهه پیش شنیده نشده بود. امروزه این مصالح ساختمانی مشهور در میان معماران و طراحان داخلی است که در سازه های مختلف مانند پیاده روها ، کفپوش ها و غیره استفاده می شود.با این حال ، یکی از رایج ترین تصورات غلط مردم در مورد شیشه این است که به راحتی و در هنگام  برخورد سریع شکسته می شود و می تواند منجر به صدمات جدی شود.

اما نگرانی وجود ندارد، محصولی وجود دارد که به اندازه کافی مقاومت دارد، مخصوصا در برابر ضربه های سنگین مقاوم است. اگر به دنبال یک شیشه با ایمنی مناسب برای پنجره های خانه خود هستید ، شیشه های چند لایه ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. شیشه لمینت یک نوع شیشه لایه ای است که ورقه ای بین 2 لایه شیشه قرار دارد.

این ورق چند لایه معمولاً از پلی وینیل بوتیرال یا PVB ساخته می شود و به عنوان نوعی چسب عمل می کند تا در صورت شکستن شیشه خطر را کاهش دهد. تعداد لایه ها می تواند تا 9 عدد نیز افزایش یابد ، در نظر داشته باشید که در هر 2 ورق شیشه یک فیلم PVB بین آنها وجود دارد. در ادامه تهران پارتیشن سعی کرده اطلاعات کامل و مفیدی را خدمت شما قرار دهد.

شیشه لمینت چگونه ساخته می شود؟

شیشه لمینت چیست

ضخامت شیشه لمینت

شیشه های چند لایه با چسباندن دو یا چند لایه شیشه به همراه یک لایه انعطاف پذیر PVB ساخته می شوند. این امر از طریق یک فرآیند حرارتی و فشاری صورت می گیرد که در آن پیوند شیمیایی ایجاد شده بین لایه  شیشه و PVB  به هم متصل می شوند تا یک ماده کاملاً جدید ایجاد کند.

 

مزایای شیشه لمینت چیست؟

در کل از شیشه های لمینت برای اهداف ایمنی استفاده می شود. این امر به این دلیل است که حتی اگر شیشه شکسته شود ، لایه های PVB باعث می شود لایه های شیشه به آنها بچسبد تا از قاب پنجره بیرون نزند. این امر به ویژه در خانواده هایی با فرزندان کوچک مفید است.لایه های PVB انتقال اشعه ماوراء بنفش را به خانه کاهش می دهد و احتمال بیماری های پوستی را پایین می دهد.

این کالا دوام بسیار بالاتری نسبت به شیشه معمولی دارد ، هرچند که نصب آن به هیچ زحمت یا زمان خاصی نیاز ندارد.شیشه لمینت ضد گلوله است و در بعضی از خودرو ها به کار گرفته می شود و می تواند در برابر ضربه قطعات فلزی ، سنگها مقاومت کند.شیشه های چند لایه نیز نسبت به شیشه های معمولی بسیار کمتر در برابر تغییرات دما و فشار آسیب پذیر هستند.

خواص ویسکوالاستیک لایه لایه تخصصی PVB ، شیشه لمینت را به یک عایق عالی صدا تبدیل می کند. لازم به ذکر است که بیشتر افراد از ان به عنوان شیشه لمینت ضد صدا نیز یاد می کنند.

موارد استفاده از شیشه لمینت چیست؟

شیشه اتومبیل

شیشه لمینت

شیشه لمینت استفاده شده در ماشین

رایج ترین استفاده از شیشه های چند لایه در شیشه جلو اتومبیل است. این امر به این دلیل است که نه تنها شیشه لمینت بسیار قوی تر از شیشه باز پخت معمولی است و به راحتی نمی شکند ، بلکه در موارد نادری که شکسته می شود ، به تکه های تیز نمی شکند ، بلکه قطعات شیشه به هم می چسبند و الگویی شبیه تار عنکبوت ایجاد می کنند. ، در نتیجه احتمال آسیب های جدی را کاهش می دهد.

مقاوم در برابر زلزله و آتش سوزی

شیشه لمینت ضد اتش سوزی

شیشه نسوز

شیشه های چند لایه گزینه مناسبی برای استفاده در ساختمان ها در هنگام حفاظت در برابر بلایایی مانند آتش سوزی یا زلزله است. شیشه های چند لایه مقاوم تر از شیشه های معمولی در برابر آتش هستند ، به این معنی که خرد شدن طول می کشد و طی آن ساکنان ساختمان می توانند فرار کنند. در هنگام زلزله ، شیشه بلافاصله خرد نمی شود و از چارچوب های آن بیرون می افتد ، این امر باعث می شود که افراد از پنجره ها عبور کرده و بیرون بیایند. این کاربرد شیشه های چند لایه به فضاهای مسکونی و تجاری گسترش می یابد.

شیشه لمینت سقف

سقف با شیشه لمینت

نورگیر شیشه ای

سایبان های شیشه ای به دلیل زیبایی و کاربردی که دارند ، تبدیل به یک روند محبوب در دکوراسیون بیرونی شده اند. و این سایبان ها عموماً با استفاده از شیشه های چند لایه ساخته می شوند زیرا در برابر آب و هوا مقاوم است در حالی که در عین حال اجازه می دهد نور طبیعی وارد فضا شود و به طور کلی ظاهر وسیع تری به آن می بخشد. و علاوه بر این ، اشعه های مضر UV را دور می کند.

مقاوم در برابر سرقت

پنجره ها و درهای مغازه ها اغلب از شیشه های چند لایه ساخته شده اند تا در صورت نفوذ به خانه آنها محکم شوند زیرا مغازه ها به ویژه در برابر سرقت آسیب پذیر هستند. به همین دلیل ، درها و پنجره های شیشه ای چند لایه حتی در ساخت خانه ها نصب می شود.

شیشه لمینت گزینه ای عالی برای بالکن

 شیشه لمینت بالکن

بالکن شیشه ای

نرده های بالکن اغلب به دلیل ویژگی های مقاوم در برابر ضربه و جذابیت زیبایی که دارد از شیشه های چند لایه ساخته می شود. علاوه بر این ، شیشه حتی در بچه های کوچک مانع دید بیرونی نمی شود.

 

ضد ضربه و مقاوم در برابر آب

امروزه ، بیشتر و بیشتر مردم گزینه “استخر شنای بی نهایت” یا استخری بدون مرز را انتخاب می کنند که توهم جریان آب در لبه آن را ایجاد می کند. چنین استخرهایی عموماً با استفاده از شیشه لمینت ساخته می شوند ، زیرا ضد ضربه و بسیار مقاوم در برابر فشار است.

مقاومت در برابر تغییرات دما

مقاومت آن در برابر تغییرات دما باعث می شود که کاندید مناسبی برای ساخت نورگیر باشد. نورگیرهای ساخته شده از شیشه لمینت حتی در شرایط آب و هوایی شدید مانند طوفان تگرگ نمی شکنند و نمی افتند. سایر کاربردهای ساختاری شیشه های چند لایه را می توان در ساخت نرده های شیشه ای ، نمای شیشه ای ، سقف های شیشه ای و غیره یافت.

مناسب برای کفپوش

ساختمانهایی با کف شیشه ای معمولاً از شیشه های چند لایه استفاده می کنند زیرا شیشه های معمولی تحت فشار تمام ترافیک پیاده ای که در معرض آن قرار می گیرند شکسته می شوند. سازه های شیشه ای سقفی در ساختمانها نیز از شیشه های چند لایه ساخته شده اند

مناسب برای نمای مکان های با ارزش

شیشه لمینت

موزه شیشه ای برادفیلد

موارد محافظتی در مغازه های جواهرات فروشی ، گالری های هنری ، آکواریوم ها ، بانک ها ، مراکز مبادله پول ، نمایشگاه ها و سایر مکان هایی که اشیاء قیمتی به دلیل مسائل ایمنی از شیشه های چند لایه ساخته شده اند. علاوه بر این ، از شیشه های چند لایه نیز می توان برای افزایش جذابیت بصری یک فضا استفاده کرد زیرا در انواع رنگارنگ و ساخته شده موجود است.

شیشه لمینت یا دوجداره ؟

امروزه نام دوجداره را بیشتر افراد شنیده اند؛ اما اگر برای شما امنیت و سلامتی مهم تر ست بهتر است از شیشه های لمینت استفاده کنید.

شیشه های لمینت مزایای فوق العاده ای دارد که در بند های بالا به ان اشاره شد؛ اما مزایایی که ان را از دوجداره متفاوت می کند، به این شرح است: کاهش فوق العاده در انتقال صدا، امنیت بالا در برابر سرقت، جلوگیری از عبور اشعه های مضر، حفظ سلامتی و در آخر کاهش چشمگیر در تبادل دما.

فرق شیشه لمینت با سکوریت ؟

باز هم تاکید می کنم که اگر امنیت برای شما بسیار مهم است می توانید از لمینت استفاده کنید.اما اگر امنیت نسبی را می خواهید سکوریت گزینه مناسبی برای شما است.

سکوریت ها عموما در داخل ساختمان به کار گرفته می شود و در ضمن شیشه های سکوریت نسبت به شیشه ای لمینت قیمت پایینتری دارند.

شیشه لمینت طرح دار

شیشه لمینت

شیشه لمینت طرح دار

این محصول، قابلیت این را دارد که شما بتواند بر رو ان حکاکی و یا چاپ انجام بدهید. بیشتر اداره ها و کمپانی ها بر روی این شیشه لوگوی خود را حک می کنند که در دید بصری بسیار جذاب است.

در آخر

استفاده از شیشه های لمینت در ساخت سازه های مقاوم و دارای استاندارد مدتی است که رایج شده و یک متریال محبوب در میان طراحان است.در مطلب از تهران پارتیشن سعی کردیم اطلاعاتی در خدمت شما قرار بدیم که بعد از مطالعه آن نسبت به خرید و نصب این محصول اقدام کنید.

اگر شما فردی هستید که به سلامت خود و خانواده تان مخصوصا کودکان اهمیت می دهید و می خواهید یک شیشه با کیفیت و طول عمر طولانی را در اختیار داشته باشید؛ خرید شیشه لمینت برای شما یک امر واجب است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

سبد خرید